در حال بارگذاری ...
...

در نشست کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر با دبیر جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

پیشنهاد برگزاری بخش رقابتی تبلیغات تئاتر در جشنواره فجر

در نشست کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر با دبیر جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

پیشنهاد برگزاری بخش رقابتی تبلیغات تئاتر در جشنواره فجر

در دیدار اعضای هیئت‌مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بر پیشنهاد برگزاری بخش رقابتی تبلیغات تئاتر در جشنواره فجر تاکید شد.

به گزارش ایران تئاتر، اعضای هیئت‌مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر طی جلسه‌ای با مهدی حامدسقایان، دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دیدار و پیشنهاد برگزاری بخش رقابتی تبلیغات تئاتر را مطرح کرد.

در این نشست هم‌اندیشی که در دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برگزار شد، مریم رودبارانی، زهرا شایان‌فر و مریم شریعتی از اعضای هیئت‌مدیره این کانون حضور داشتند. گفت‌وگوهای این جلسه در مورد اهمیت تبلیغات تئاتر و اهمیت این بخش با توجه به افزایش مدیا و سالن‌های خصوصی و بالا بردن رقابت در زمینه تولید محتوا بود.

مریم رودبارانی، رئیس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در این نشست گفت: «نقش تکنولوژی‌های تازه و فضای مجازی، در کنار امکانات متفاوت فضاهای شهری و رسانه‌ها برای استفاده از ابزارهای مختلف و رقابت بیشتر شده است و به همین دلیل توجه به کیفیت آثار تبلیغاتی تولیدشده و تأثیرش بر مردم و سلیقه‌ جامعه را مطرح می‌کند و بخش رقابتی تبلیغات تئاتر بر اساس پرداختن به این موضوع و ایجاد فضای تحلیل و گفت‌وگو پیرامون آن بسیار اهمیت دارد. اضافه شدن این بخش به دوره جدید جشنواره می‌تواند در بهبود سطح کیفی امر تبلیغات در حوزه نمایش و پیشبرد درست و اصولی آن راهگشا باشد

مهدی حامدسقایان، دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز تبلیغات و اطلاع‌رسانی در تمامی حوزه‌های حرفه‌ای هنر را که پرمخاطب هم هستند، راهگشا و قابل‌تأمل دانست و گفت: «پیشنهاد اختصاص بخشی مستقل به این امر در جشنواره تئاتر فجر اتفاق مثبتی برای ارتقای سطح کیفی امور تبلیغاتی حوزه نمایش خواهد داشت. با توجه به این‌که تنها یک دوره تبلیغات تئاتر به‌صورت بخش رقابتی در جشنواره بوده این تصمیم مطمئناً برای آینده حوزه اقلام تبلیغاتی و بهبود چارچوب‌های در نظر گرفته‌شده برای اطلاع‌رسانی درست و اصولی، راهگشا خواهد بود؛ اما برگزاری آن در این دوره منوط به بررسی ظرفیت‌های این طرح و در صورت وجود زیرساخت‌ها برگزاری آن در چهل‌ودومین جشنواره خواهد بود

در این جلسه در مورد تبلیغات تئاتر، تولید محتوا، (موشن، تیزر. محیطی و...) گیف نمایش، تبلیغات اینتراکتیو محیطی کاراکتر (مسکات برندینگ) نیز با در نظر گرفتن این نکته که طراح ایده و سازنده باید مجزا دیده شوند، نیز مطرح شد.

زهرا شایان‌فر، نایب‌رئیس کانون نیز با اشاره به نقش تأثیرگذار فعالان حوزه روابط عمومی و تبلیغات بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد: «فعالان این حوزه علیرغم نقش پررنگی که در معرفی و جذب مخاطب آثار نمایشی دارند کمتر موردتوجه رویدادهای فرهنگی و هنری قرار گرفته‌اند. بدون شک شکل‌گیری بخش تخصصی می‌تواند نشان‌دهنده توجه تخصصی به این حوزه بوده و برای همکاران ما نیز انگیزه‌ای بیش‌ازپیش برای اقدامات خلاقانه‌تر باشد

کانون روابط عمومی و تبلیغات همچنین پیشنهاد برگزاری سمینارهای تخصصی در بخش غیررقابتی را نیز مطرح کرد که با موضوعات برندینگ و هویت بصری در تئاتر و پرسونال برندینگ برگزار شود.

در این دیدار دبیر جشنواره چهل و دوم فجر پیشنهاد داد که این  طرح به‌طور جامع   توسط کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر تهیه و به دبیرخانه جشنواره  جهت بررسی ارائه شود که این پیشنهاد مورد استقبال کانون قرار گرفت.

کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در نظر دارد که سلسله نشست‌هایی با بخش‌های مرتبط به تئاتر را برگزار کند و پیش‌ازاین هم، نشست هم‌اندیشی کانون روابط عمومی با انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی برگزار شده بود.